to top

15 gadżetów, które ułatwiają podróżowanie

Przedstawiamy wam przedmioty, które ułatwiają i usprawniają nam podróżowanie. Niektóre z nich są wielofunkcyjne, inne super lekkie bądź super małe. Wszystkie przez nas sprawdzone i godne polecenia.

1. Waga podręczna

Waga podręczna Roncato

www.walizkipodrozne.com.pl

Waga podręczna Roncato zaoszczędza nam nerwowego przepakowywania bagażu na lotnisku, gdy okaże się on za ciężki. Używamy jej przed każdym lotem i możemy być spokojni o jej pomiary, bo zawsze działa bez zarzutów. Do kupienia tu (klik).

2. Torba Rolling Thunder 36″ The North Face

Torba Rolling Thunder 36"

www.thenorthface.pl

Torba Rolling Thunder 36″ to nasze nowe odkrycie. Zastępuje dwie torby, bo ma aż 155 litrów. Jest wykonana z bardzo wytrzymałych materiałów, a spód i boki zostały dodatkowo wzmocnione stelażem. Nasza torba ma za sobą 5 lotów i ciągle wygląda jak nowa. Jest bardzo wygodna do jazdy, nawet gdy jest porządnie napakowana. Musimy się jedynie nastawić, że podczas oddawania bagażu na lotnisku, możemy być proszeni, o pozostawienie jej w miejscu „oversized baggage” (pomimo, że jej rozmiar mieści się w dopuszczalnych wymiarach). Torba do kupienia tu (klik)

3. Torba termiczna z wkładem

Torba termiczna z wkładem

Wybierając się do ciepłych krajów, taka torba to podstawa – w szczególności gdy podróżujemy z dziećmi. My naszą kupiliśmy w podróży za niecałe 20 zł. Dodatkowo dokupiliśmy wkład, który trzyma zimno przez kilka godzin. Spokojnie możemy zabierać ze sobą jogurty, owoce bez obaw, że się zepsują. Torba bardzo podobna do naszej do kupienia tu (klik).

4. Ręcznik z mikrofibry

Ręczników z mikrofibry

www.decathlon.pl

Ręczników z mikrofibry mamy kilka, przydają się w każdej z podróży. Są lekkie, chłonne, szybkoschnące i miłe w dotyku. Idealnie sprawdzają się zarówno na plaży jak i do codziennego użytku. Ręcznik do kupienia tu (klik).

5. Power bank

power bank

Jeżeli często w ciągu dnia używacie smartfona to koniecznie musicie zaopatrzyć się w power bank. Jest to przenośna, bezprzewodowa ładowarka, która w zależności od mocy może starczyć nawet na kilkukrotne ładowanie telefonu. My dodatkowo power banki wykorzystujemy do ładowania wiatraków i baterii do aparatu czy kamery. Obecnie podczas naszej podróży mamy power banka z możliwością ładowania go na słońcu (klik) oraz  TP-LINK 10400 mAH (klik)

6. Multitool

Multitool Wingman

www.ostry-sklep.pl

Multitool Wingman wykonany jest ze stali nierdzewnej, bardzo solidny i bezpieczny ze względu na blokadę noża jak i nożyczek.  Ma aż 14 funkcji m.in mały śrubokręt płaski, otwieracz puszek, przecinak do drutu, kombinerki itd. Multitool wykorzystywany jest przez nas codziennie do krojenia owoców, otwierania puszek, czy zmieniania baterii. Można go kupić np. tu (klik)

7. Pasek i saszetka

Secret belt wide

www.jack-wolfskin.pl

Secret belt wide – to pasek z wbudowaną wewnętrzną kieszonką zamykaną na zamek. Można do niej schować złożone banknoty. Z  zewnątrz wygląda jak normalny pasek. Na początku naszych podróży bardzo często wykorzystywaliśmy te paski, nosząc w nich zrolowane pieniądze i schowane w woreczku strunowym. Pasek do kupienia tu (klik).

Saszetka Document belt de luxe

Saszetka do noszenia na brzuchu Document belt de luxe jest tak płaska, że można ją nosić pod ubraniem, nie zwracając niczyjej uwagi. Saszetka wykonana jest z materiału zabezpieczającego przed wilgocią, posiada dwie kieszenie o różnej wielkości. Z tyłu wyłożona jest miękkim polarem, dlatego spokojnie można ją nosić nawet podczas największych upałów. Bardzo często w takiej saszetce nosiliśmy paszporty oraz karty kredytowe. Document belt de luxe do kupienia tu (klik).

8. Skany książek

Skany książek

Przed wyjazdem w roczną podróż, zastanawialiśmy się jak rozwiążemy sprawę książek, które nasi chłopy tak uwielbiają. Z pomocą przyszła nam aplikacja Scanbot – Scanner App & Fax (klik). Dzięki tej aplikacji zeskanowaliśmy wszystkie książki i zapisaliśmy w pdf. Teraz chłopki czytają za pomocą ipada, co jest bardzo wygodne, można przybliżać rysunki, nie potrzeba lampki nocnej i mają w jednym miejscu kilkadziesiąt książek do wyboru. Robienie zdjęć zajęło nam kilka dni, ale moja siostra przyszła nam z pomocą 🙂 Aplikację wykorzystujemy także do kserowania paszportów, książeczki zdrowia, a Łukasz na codzień używa jej w swojej pracy. Aplikacja do ściągnięcia tu (klik).

9. Zdjęcia w chmurze

Zdjęcia w chmurze

Podczas podróży wykonujemy tysiące zdjęć, które trzeba gdzieś przechowywać. Jeszcze kilka lat temu zdjęcia przechowywało się na kartach pamięci, komputerach czy płytach CD. Teraz jednym z najbezpieczniejszych miejsc są „chmury”. My korzystamy z iCloud, gdzie nasze zdjęcia z telefonów same się archiwizują przy dostępie do internetu. Można to również zrobić ręcznie, wrzucając zdjęcia z aparatu czy kamery.

10. Ładowarka sieciowa i 2 metrowy kabel

Ładowarka sieciowa

Obecnie coraz więcej sprzętów ładowanych jest za pomocą usb. Dlatego zasilacz z wieloma wejściami jest prawdziwym ułatwieniem. Nie musimy mieć wielu adapterów czy wolnych kontaktów, o które w hotelach czasami ciężko. Wystarczy jeden zasilacz i kilka urządzeń mamy naładowanych. My mamy taki (klik)

2 metrowy kabelZawsze narzekaliśmy, że mamy za krótki kabel, że gniazdko za wysoko i telefon zwisa, bądź za nisko i nie dosięga do szafki. W końcu pozbyliśmy się takich problemów, gdy w ostatnim czasie lawinowo zaczęły pojawiać się coraz to dłuższe kable. Na targach w Hong Kongu widzieliśmy również 5 metrowe, które za niedługo będą dostępne na naszym Allegro 🙂

11. Adapter

SKROSS World Travel Adapter EVO

www.euro.com.pl

Żeby nie musieć kupować za każdym razem innego adaptera, zaopatrzyliśmy się w taki, który umożliwia korzystanie z prądu we wszystkich krajach na świecie. My wybraliśmy SKROSS World Travel Adapter EVO z podwójną ładowarką USB, który mocno trzyma się w gniazdku, nawet z ciężką ładowarką od laptopa. Do kupienia tu (klik)

12.Czołówka

Czołówka

www.decathlon.pl

Czołówka może się przydać nie tylko na biwaku, ale także podczas trekkingów, nocnych spacerów po plaży, czy w innych zaciemnionych miejscach. Nam przydały się ostatnio w Kuala Lumpur, gdy nasz gospodarz nie zapłacił za prąd 🙂

13. Linka i karabińczyk

Linka i karabińczyk

www.decathlon.pl

Linka i karabińczyk to przedmioty o wielorakim zastosowaniu. Zabieramy je zawsze ze sobą i ciągle wykorzystujemy w inny sposób. Takie rzeczy zazwyczaj są najbardziej potrzebne, gdy nie ma możliwości ich kupienia, dlatego trzymamy je na stałe w plecak, którego używamy codziennie.

Bransoletka survivalowa

Fajnym gadżetem jest również bransoletka survivalowa wykonana z oryginalnego i wytrzymałego paracordu (7 rdzeni). Po rozwinięciu otrzymujemy 3,6 m mocnej i wytrzymałej linki, której wytrzymałość statyczna dochodzi do 250 kg. Paracord ma różnorakie zastosowanie np. jako sznur na pranie, lina mocująca, zabezpieczanie ekwipunku. Póki co, nie mieliśmy okazji używać tej bransolety, przypięta jest do plecaka i czeka na sytuację awaryjną.

14. Karta survivalowa

Karta survivalowa

www.militarka.pl

Karta survivalowa to narzędzie mniejsze od karty bankomatowej. Posiada 11 użytecznych funkcji, kosztuje mniej niż 5 zł i zmieści się w każdym portfelu. Karta wyposażona jest m.in w ostrze, otwieracz do puszek, piłę, otwieracz do butelek, klucz 4-pozycyjny. Kartę można kupić tu (klik).

15. Inhalator

Medel Smart

www.novamed.pl

Po ostatniej podróży do Australii, podczas której Samuel miał bardzo mocny kaszel i katar, postanowiliśmy zabierać w każdą podróż inhalator. Przyspiesza leczenie zarówno nam, jak i dzieciom infekcje górnych dróg oddechowych. Nasz domowy inhalator ważący 1,5 kg nie wchodził w grę, dlatego zaczęłam szukać lżejszego modelu. Natrafiłam na Medel Smart – inhalator niesamowicie mały, ważący 200 g, który po naładowaniu za pomocą USB może działać prze 45 min. Idealny do zabrania w każdą podróż, niestety okazało się, że jest w przedsprzedaży i wysyłka nastąpi po rozpoczęciu naszej rocznej podróży. Medel Smart do kupienia tu (klik).

Flaem Wi.Neb Basic

Szukając dalej znalazłam Flaem Wi.Neb Basic. Inhalator zasilany sieciowo lub przez gniazdko 12V znajdującego się w autach. Waży 480 g, działa znacznie szybciej i ciszej niż nasz duży i ciężki poprzednik. Używaliśmy go wielokrotnie i z czystym sumieniem możemy go polecić. Do kupienia tu (klik).